Uitreiking VPR/VPRA Scriptieprijs 2024
op vrijdag 20 september 2024 vanaf 15:00 uur in de Lorenz-zaal van de Rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden

Ook dit jaar reikt de VPR een Privacy Scriptieprijs uit, dit jaar samen met de VPR-A (Vereniging Privacyrecht Advocaten). Een vakkundige jury beoordeelt de ingezonden masterscripties met als hoofdthema de bescherming van privacy en persoonsgegevens.

Op vrijdag 20 september 2024 zal de winnaar de prijs van Euro 5.000,- in ontvangst mogen nemen en zullen nog twee geselecteerden een eervolle vermelding en een prijs van Euro 500,- krijgen. Tijdens deze bijeenkomst zullen zowel de winnaar als de twee geselecteerden in de gelegenheid worden gesteld hun scriptie mondeling te presenteren.

Daarnaast zijn we zeer verheugd dat we Piek Knijff bereid hebben gevonden een inleiding te verzorgen. Zij neemt ons in een vogelvlucht mee in de maatschappelijke waarde van privacy. Als filosoof en ethicus ontleedt ze het begrip en brengt ze het aan de hand van voorbeelden terug naar de kern.

Piek Knijff is data-ethicus en filosoof, en directeur van Filosofie in actie. Ze houdt zich bezig met de ethiek van data, technologie en algoritmes. Filosofie in actie adviseert sinds 2013 organisaties in het publieke domein of met een maatschappelijke functie over de ethische kant van technologie, faciliteert het goede gesprek hierover en leidt daar mensen in op. Piek wordt gezien als een van de voortrekkers van data-ethiek in Nederland.

Tijd en locatie: Vrijdag 20 september 15.00 tot 17.00 uur met na afloop een borrel.  Lorentz-zaal van de Rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden
Steenschuur 25 Leiden

Aanmelden: Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze bijeenkomst. Aanmelding graag via de link in de e-mail aan alle leden van 9 september 2024

Tot 20 september!